The Rietveld connection - Reisverslag uit Magaliesburg, Zuid-Afrika van Ben Rietveld - WaarBenJij.nu The Rietveld connection - Reisverslag uit Magaliesburg, Zuid-Afrika van Ben Rietveld - WaarBenJij.nu

The Rietveld connection

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

11 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Magaliesburg

De rit naar de Magaliesburg Rietvelds verliep goed tot ik het achterland in reedt. Mij voorbereidingen waren niet zo goed al twee jaar terug en i was verdwaald. Gebeld en afgesproken om terug te gaan naar Magaliesburg waar Melinda me zou ophalen. Dat ging goed en tegen 11 uur kwamen we op de plaas aan.

Eerst een praatje met oom Kees gemaakt. We hebben over de familie in Nederland en van alles en nog wat gesproken. Daarna naar het huis van Bertie en Melinda geweest. "Ons het bietjie gesels" en daarna weer naar het huis van oom Kees.

Melisa bracht voor ons beide een bord met lekker eten, gekookte aartappel met erten, wortel en kip. Ondertussen ging het met mij niet meer zo goed, ik was zoals Bertie zegt klaar om "met die groot wit telefoon te praat". Een klein stukje aartappel en wortel ging er in. Ondertussen zat oom Kees lekker te smikkelen en terwijl hij aan mijn kip begon zat ik van het mooie uitzicht vanaf zijn stoep te genieten.

Na het eten gingen we weer naar Bertie, Melinda gaf me nog een glas ijsthee, waarna ik vertrok. Waggelend baanden ik mijn weg naar mijn onderkomen om net op tijd bij "die groot wit telefoon" aan te komen voor een goed gesprek, het ging voornamelijk over ijsthee.

De rest van de middag heb ik op bed doorgebracht, daar kom je nou voor op bezoek!
S' avonds heel rustig nog een kop rooibos bij Bertie en Melinda gedronken. Ik klaag nu aan beetje maar Bertie z'n maag is letterlijk overhoop en hij moet ook rustig aan doen om geen oproep van "die wit telefoon" te krijgen.

De rooibos is er in gebleven en ik heb een redelijke nacht gemaakt. Hopelijk blijft mijn BPPD onder controle zodat ik de terugweg naar Silverton kan maken. Het eerste stuk over "die grondpad" is een hele uitdaging. Ik rij wel langzaam en heel voorzichtig met de Princes maar toch schud je wat heen en weer. "Ons sal sien wat gebeur"

Mooi bly
Ben

  • 11 Maart 2010 - 06:30

    Kevin:

    daar is een probleem met die groot wit telefoon. As jy bel en jy kom dadelik deur, is dit nie so sleg nie, maar as die lyn beset is en jy moet aanhou probeer om deur te kom, dan is dit erg, heeltemaal erg.

  • 15 Maart 2010 - 07:58

    Bernie:

    Hoi Ben,

    Van Erik de link gekregen.Mooi is dat je op deze manier het thuis front mee kunt laten genieten.
    Jammer dat je nog veel last hebt van misselijkheid.
    Ik kan van de zuid afrikaanse tekst niet alles goed begrijpen.
    Ik hoop dat je toch al met al een mooie reis hebt en een goede terug reis.

    Groetjes Bernie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Magaliesburg

Visit2010

Visite

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2010

Over en uit

17 Maart 2010

Laatste dag + eeste deel terug reis

16 Maart 2010

vertrek

16 Maart 2010

Zondag, dag twee op de Silverton site

16 Maart 2010

Silverton site
Ben

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 19765

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 23 Mei 2014

Family-reunion-USA

29 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Met Mark door het

03 Maart 2010 - 17 Maart 2010

Visit2010

Landen bezocht: