Silverton site - Reisverslag uit Silverton, Zuid-Afrika van Ben Rietveld - WaarBenJij.nu Silverton site - Reisverslag uit Silverton, Zuid-Afrika van Ben Rietveld - WaarBenJij.nu

Silverton site

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

16 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Silverton

Wat ik al dacht, bijna geen tijd om te rusten bij Umbani. Zaterdag en zondag werken om de nieuwe 8kv generator te plaatsen en aankoppelen. Zaterdag is een geul van 40 meter gemaakt gemaakt om de generator met het gebouw te verbinden. De kabels zijn gelegd en in het gebouw van Telcom gekoppeld. Er werd steeds over "donkie pielle" gesproken, dat is dus zo'n kabel.

Met de kabels in de geul kon een groot deel dicht worden gemaakt. Dat betekend zand er in en met de wacker bewerken. Dat is een machine op één breede "voet" dat snel en hard op de grond stampt. Aan een kant heeft de handgreep van de machine een demping om het in bedrijf te hanteren. Philip was met de machine bezig en Kevin zei tegen een van de andere jongens dat hij moest helpen en de anderkant beetpakken. Na een paar minuten riep Kevin hem terug en begreep hij dat het een geintje was. Afgaand op de reaktie van de groep lijkt een onschuldig geintje als deze te helpen om stoom af te blazen.

Nadat alles opgeruimd was gingen Kevin en ik tegen 4 uur naar zijn huis. We hadden s' avonds een "dinner date" met Gina. Kevin was moe en maakten een plan om daarmee om te gaan. Hij kon een uurtje slapen en nog steeds moe wakker worden of een sloot vitamine nemen en terwijl we een duik in de zwembad nemen gelijk wat schoonmaak werk doen. In het laatste geval was hij misschien ook nog moe maar dan was de zwembad tenminste schoon.

We waren net 4 minuten laat bij Gina maar dat was omdat we ons hebben uitgeslooft om er netjes uit te zien en de zwembad was schoon. Bij de beveiligde ingang van de estate was de bawaker net optijd om terug te trekken toen Kevin in het voorbijrijden naar zijn stropdas greep.
We hebben prima gegeten en de geselschap was goed

Terug door de beveiliging had de bewaker zijn stropdas al vast voor Kevin in de buurt was. Thuis nog even gepraat en naar bed. De duizeligheid is nog niet helemaal weg maar ik ben niet meer misselijk.

"Daars hy, êk begin nou achterloop met my stories maar êk zal dit reg kry voor êk in Nederland is".

Morgen (eigenlijk vandaag) stap ik weer op het vliegtuig en wel even belangrijk, is er iemand die me woensdag avond kan/wil ophalen?

Mooi bly
Ben

  • 16 Maart 2010 - 07:04

    Jeroen:

    ik zit nu in de bus maar ik zal met karin erover praten karin zal je wel ophalen want ik zal wel met de peugot moeten als ik ga

  • 16 Maart 2010 - 07:11

    Raymond:

    Waar kom je aan ?. En hoe laat ?. Ik hoor het wel.
    Greets Ray

  • 16 Maart 2010 - 08:24

    Kevin:

    is er niemand is om jou woensdag te kan ophalen........maak 'n U turn en kom terug....ons sal regstaan vir jou.

  • 16 Maart 2010 - 11:07

    Janet:

    Hoi Ben,

    Wat een leuke manier om jouw reis te volgen. Je ziet, ik ben geen fan van de computer, en reageer nu pas....
    Wat ik lees is allemaal goed. Wat een boel fijne mensen om je heen!!!
    Lijkt me weer een ervaring om een tijd op te kunnen "teren".
    Goede reis terug en laat hier ook nog eens naar je oor kijken. Alhoewel we hier vast niet zo'n leuke dokter hebben.

    Groeten uit Hellevoetsluis.

  • 16 Maart 2010 - 18:12

    Karin:

    Kevin.....hier spreekt 'boze coach' mijn vader maakt geen U turn nu mogen wij hem weer!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Silverton

Visit2010

Visite

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2010

Over en uit

17 Maart 2010

Laatste dag + eeste deel terug reis

16 Maart 2010

vertrek

16 Maart 2010

Zondag, dag twee op de Silverton site

16 Maart 2010

Silverton site
Ben

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 19779

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 23 Mei 2014

Family-reunion-USA

29 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Met Mark door het

03 Maart 2010 - 17 Maart 2010

Visit2010

Landen bezocht: