Doktors bezoek - Reisverslag uit Silverton, Zuid-Afrika van Ben Rietveld - WaarBenJij.nu Doktors bezoek - Reisverslag uit Silverton, Zuid-Afrika van Ben Rietveld - WaarBenJij.nu

Doktors bezoek

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

14 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Silverton

Ondertussen halen mijn tabletjes tegen misselijkheid het niet tot de terug vlucht en hoewel ze niet echt helpen is het tenminste iets. Ik wou naar een aphoteek voor een paar extra pillen maar voor ik het wist had Kevin me bij een dokter. Ik moest serieus van dit probleem af dus ik vond het best.

Het was een apparte ervaring bij dokter George Coetzee. Bij binnekomst begon hij direct over voetbal en wilden weten wie de topper was. Na een paar minuten vroeg hij waar ik voor kwam. Ik vertelden over wat ik voel en de diagnose BPPD(V=Engels) dat in Nederland was gesteld. Ondertussen stelden hij vragen als, heb je weleens een koortslip, of ik de laatste tijd onder stress was, of er een prop in mijn oor leek te zitten etc. Net toen hij blijkbaar zijn diagnose had gesteld ging zijn telefoon. Voor hij opnam zei hij "jy het nie BPPV nie maar wag net 'n bietjie dan sê êk vir jou wat is verkeerd"

"Êk is nie 'n kunstenaar nie" zei hij en begon het buiten-, midden- en binnen-oor te tekenen. Tijdens het tekenen merkten hij op dat hij niet meer precies wist hoe het zat. Dat is eigenlijk niet iets wat je van je dokter wilt horen maar realistisch beschouwd zal elke dokter (of mens) een mate van, ik weet niet meer precies hoe het zit, ondervinden. Hij had wel een duidelijke beeld van het probleem en dat was het belangrijkst.

Zijn diagnose was dat ik een koortslip in mij binnen- en midden -oor ontwikkeld heb. Niets om me zorgen over te maken en het gaat vanzelf over maar hij kan me pillen voorschrijven om het aan te pakken. Hij begon met één soort pil toen nog een en weer een en zei toen "het jy baie geld?" en schreef nog een pil voor. De dosering was een van "ons slaan hom in die begin hard en kom dan terug"

Toen we weg liepen zei hij tegen Kevin "as jou vriend die pille in Holland weggooi sal hy ook regkom en die dokter het ook sy geld so alles is reg". Hij vroeg me ook of ik hem over een week wilden bellen hoe het ging want als er weer iemand met de zelfde symptomen kwam dan kon hij voorkomen om "hom nie miskien ook te bull shit nie" Wat mij betreft een prima dokter.

Met een rekening van R1037 (€100) stond ik weer buiten. Ondertussen ben ik aan de pillen begonnen, er zit een bij dat is bedoeld om de misselijkheid te onderdrukken en dat werkt tot nu toe heel goed. De zweverigheid is nog niet over maar zonder oproep van "die wit telfoon" gaat het al een stuk beter.

Erik schrijft ook prima Suid-Afrikaans alleen de t van niet weghalen en voor de dubbele ontkenning een "nie" aan het einde van de zin toevoegen.

Mooi bly
Ben

  • 14 Maart 2010 - 10:49

    Rob:

    Weet je zeker dat hij George Coetzee heet en niet George Mlanga of zo? 'n Toördokter of 'n ding nie? Well, what ever works. Dokter met humor, hmmm klinkt goed! Moeten er meer van zijn in de wereld.

  • 14 Maart 2010 - 10:49

    Rob:

    Weet je zeker dat hij George Coetzee heet en niet George Mlanga of zo? 'n Toördokter of 'n ding nie? Well, what ever works. Dokter met humor, hmmm klinkt goed! Moeten er meer van zijn in de wereld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Silverton

Visit2010

Visite

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2010

Over en uit

17 Maart 2010

Laatste dag + eeste deel terug reis

16 Maart 2010

vertrek

16 Maart 2010

Zondag, dag twee op de Silverton site

16 Maart 2010

Silverton site
Ben

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 19758

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 23 Mei 2014

Family-reunion-USA

29 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Met Mark door het

03 Maart 2010 - 17 Maart 2010

Visit2010

Landen bezocht: